اسپاتیفای سرویس‌هایش را در کشور روسیه متوقف می‌کند

اسپاتیفای سرویس‌هایش را در کشور روسیه متوقف می‌کند

اسپاتیفای به دلیل تداوم تهاجم روسیه به اوکراین و کشانده شدن این موضوع به ماه دوم، قصد دارد تا سرویس‌های خود را در روسیه متوقف کند. در بیانیه‌ای این شرکت به قانون جدید روسیه اشاره کرد که افراد را بابت نشر اخبار و اطلاعات غلط در مورد ارتش این کشور تا ۱۵ سال به زندان می‌فرستد.

  • ایلان ماسک پوتین را به مبارزه تن‌به‌تن دعوت کرد؛ رهبر چچن واکنش نشان داد

سخنگوی اسپاتیفای که به دلیل شرایط موجود از افشای نام خود صرف‌نظر کرده در این مورد گفت: «اسپاتیفای فعال نکه‌داشتن سرویس‌هایش را در کشور روسیه ضروری بیان کرده تا منبع معتمد و مستقلی برای اخبار و اطلاعات منطقه باشد. اما متاسفانه قوانین جدید بیش از پیش دسترسی به اطلاعات را محدود، آزادی بیان را سلب و انتشار انواع خاصی از اخبار را مجرمانه می‌داند و ایمنی کارمندان و حتی شنوندگان را در معرض خطر قرار می‌دهد.»

وی در ادامه افزود: «پس از در نظر گرفتن شرایط و گزینه‌های موجود اسپاتیفای به این نتیجه رسید که سرویس‌هایش را در کشور روسیه به حالت تعلیق دربیاورد.» انتظار می‌رود که توقف سرویس‌های این شرکت به‌طور کامل از اوایل آوریل (اواسط فروردین) اتفاق بیفتد. پیش‌تر نیز شاهد این قضیه بودیم که اسپاتیفای در ماه مارس محتواهای دو رسانه دولتی «راشا تودی» و «اسپوتنیک» را حذف و دفترش را در روسیه تعطیل کرد. اما باید خاطر نشان کرد که اقدام جدید آن‌ها روی همه کاربران حاضر در این کشور اثر می‌گذارد و خدمات استریم موسیقی دیگر در دسترسشان نخواهد بود. اسپاتیفای همچنین در ماه مارس گفته بود که سرویس اشتراکی این شرکت دیگر در روسیه ارائه نخواهد شد.

  • گوگل آزمایش سیستم پرداخت شخص ثالث در اندروید را با اسپاتیفای آغاز می‌کند


در اواخر اسفند ماه نیز دیدیم که دولت روسی شرکت اینستاگرام را در این کشور فیلتر کرد. بعد از اینکه مدیران متا اعلام کردند کاربران اینستاگرام و فیسبوک در برخی کشورها می‌توانند محتوای خشونت‌آمیز علیه سربازان روسی منتشر کنند، دولت روسیه هم در واکنش به این تصمیم اعلام کرد که اینستاگرام را فیلتر می‌کند. طبق اعلام رییس اینستاگرام، حدود ۸۰ میلیون نفر در روسیه از این شبکه اجتماعی استفاده می‌کنند که با توجه به جمعیت ۱۴۴ میلیونی این کشور، رقم بسیار بالایی محسوب می‌شود. بعد از منتشر شدن این خبر، کارآفرینان روسی از جایگزین اینستاگرام در کشور روسیه خبر دادند و اپلیکیشن «روس‌گرام» را معرفی کردند.

باید خاطر نشان کنیم که طبق آخرین اطلاعات بدست آمده، این سرویس جدید از تاریخ ۲۸ مارس ۲۰۲۲ (۸ فروردین ۱۴۰۱) برای دو سیستم‌عامل iOS و اندروید راه‌اندازی خواهد شد و قابلیت‌های جدیدی نظیر سرمایه‌گذاری جمعی توسط کاربران و پرداخت هزینه برای دسترسی به محتوا را در اختیار کاربران قرار خواهد داد. تصاویر منتشر شده از این اپلیکیشن نشان می‌دهند که روس‌گرام شباهت‌های زیادی با اینستاگرام دارد و به نظر می‌رسد که حتی آیکون و فونت اپ روس‌گرام شبیه به اینستاگرام است و تیم روسی سعی کرده‌ تا آن جا که می‌شود، این دو اپ را مشابه طراحی کنند. باید دید کاربران نسبت به این اپلیکیشن که از فردا در دسترس قرار می‌گیرد چه واکنشی نشان خواهند داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *